Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 25 września 2016

POZNAJMY SIĘ, CZYLI 25 KSIĄŻKOWYCH FAKTÓW O MNIE



Hej, postanowiłam napisać 25 książkowych faktów o mnie, ponieważ jest to pierwszy post i chciałabym, żebyście mogli mnie bliżej poznać. Więcej nie przedłużam, zaczynajmy!



1. Mam czytnik i lubię e-booki

Chociaż uwielbiam książki papierowe, bardzo lubię czytać książki elektroniczne, zwłaszcza w podróży. Wtedy mogę sobie dostosować czcionkę i jej rozmiar, co bardzo mi pomaga, bo od turbulencji i czcionki, w którą się wpatruję, często boli mnie głowa :')

2. Staram się dbać o książki

Wolę dbać o książki, bo, nie ukrywajmy, nie są one takie tanie, ale jeżeli zagnę przez przypadek stronę, czy okładka się trochę zniszczy, nie przeszkadza mi to :) Jednak kiedyś zrobiłam mojej mamie taką awanturę o to, że złamała mi grzbiet, że później wszyscy stwierdzili, że to moja wina, bo robię dramę o nic :')


3. Nie przeczytałam ok. połowy książek znajdujących się na mojej półce

Niestety, kiedy tylko mam gotówkę w portfelu, wpadam w szał zakupów i kupuję książki, a mam bardzo mało czasu, żeby je wszystkie potem przeczytać. Więc one sobie spokojnie leżą na półce i czekają na swoją kolej.

4. Uwielbiam, gdy książki są ułożone kolorystycznie.....
ale mnie to nie wychodzi. Ilekroć starałam się ułożyć książki kolorami, coś mi nie pasowało. A to jedna jest większa, druga mniejsza, a to nie mogę znaleźć jakiejś części serii, bo jest w innym kolorze i leży zupełnie gdzie indziej. Aktualnie mam mały problem z układaniem, bo czekam na regał, którego póki co, jak nie było, tak nie ma :')

5. Kocham zakładki

Zakładki są przeze mnie uwielbiane, aczkolwiek bardzo często wychodzi tak, że je gubię i zamiast nich używam starego biletu do kina, paragonu, czy nawet czasami telefonu.

6. Jem i piję podczas czytania
Ale staram się niczego nie ubrudzić.

7. Nie mam podzielnej uwagi :c
Wielokrotnie próbowałam słuchać muzyki i czytać, ale to bardzo rzadko wychodzi, bo zamiast skupić się na tekście przede mną, cały czas podśpiewuję.

8. Zdecydowanie wolę kupować książki przez Internet

Można na tym sporo zaoszczędzić, a im więcej oszczędności, tym więcej książek!

9. Oglądam ekranizacje książek
Lubię sobie porównać książkę do filmu, ale bardzo często zdarza się tak, że filmowa adaptacja nie dorasta swojemu pierwowzorowi do pięt.

10. Nigdy nie słuchałam audiobooka :/

11. Mam wielu ulubionych autorów, ale chyba najbardziej kocham Kerstin Gier za Trylogię Czasu <3

12. Lubię czytać książki na głos :)

13, Często wybiegam w przyszłość i wyobrażam sobie, co moje dzieci będą czytać.

14. Staram się naprawiać świat i polecać wszystkim jakieś pozycje, które mogą kogoś zainteresować 
Wyobraźcie sobie moją satysfakcję, gdy mi się to udaje!

15. Zazwyczaj gdy wchodzę do biblioteki, wynoszę stamtąd 2 razy tyle od tego, ile oddałam :>

16. Uwielbiam fangirlować z przyjaciółkami o jakichś książkach, które przeczytałyśmy i które nam                                                          się bardzo podobały :3

17. Uwielbiam robić zdjęcia książkom i udostępniać je na Instagramie <3

18. Fanfiction to życie!
                               Zwłaszcza muke, kocham to <3

19. Moja pierwszą i póki co jedyną książką przeczytaną po angielsku jest Harry Potter and the Cursed                                                             Child :)
20. Nie przepadam za lekturami szkolnymi :/
                 Chociaż są wyjątki, takie jak Mały Książę. 

21. Moja biblioteczka liczy ok. 100 książek, ale musiałabym je w końcu porządnie przeliczyć.

22. Oglądam tylko polskiego booktube'a.

23. Lubię wracać do ulubionych lektur.

24. Bardzo nie lubię, gdy książka jest reklamowana jako światowy bestseller, a później okazuje się, że to totalne dno :/

25. Kiedyś rodzice dali mi karę na książki i wynieśli wszystkie z pokoju :') (chyba myśleli, że to mnie powstrzyma od czytania :D)


To już wszystko i mam nadzieję, że się Wam spodobało i zostaniecie ze mną na dłużej!
Oliwia, xx









komentarze